Vänner.

Vad betyder vänner för er? Nu drar jag upp det här med andrahandskompis igen men tycker det är sjukt viktigt.

Så som vissa behandlar andra, då är man inte ens kompis. Antingen tycker man om en för den man är och är med en eller inte. Ingen tjänar något på att låtsas vara ens kompis när man egentligen inte vill. Sanningen kommer alltid fram. Det märks dessutom otroligt tydligt när man försöker dra sig undan från en.
Jag höll på så ett tag. Startade en massa onödiga bråk, vissa var för flera år sedan men ångrar fortfarande så galet mycket att jag höll på sådär. Vissa av dom vänner har jag inte kvar längre, i alla fall inte på samma sätt. Man lär sig av sina misstag. Det har jag tydligen inte gjort. Jag fattar nu att jag får tilbaka det jag gjort och att jag förtjänar det, det gör jag. Men aldrig någonsin att jag hade någon som en reserv. Om inte hon kom till skolan, om inte han kom till skolan. Aldrig. För det är något som jag verkligen inte vill ha tillbaka. Ändå får jag det?
Jag fattar inte. Nu kanske det är dags att lära sig av sina misstag. Både jag och andra. Från och med nu ska jag bli en helt annan person som kompis, ta andra med mer respekt och ta hänsyn till deras åsikter. Om andra inte gör desamma med mig och jag fortsätter vara detta reservförråd: Hejdå. På riktigt alltså. Ni gör mig illa. Fattar ni inte det?
Out with the old, in with the new ones, and preserve the peoples that's most important.



Kommentarer
Postat av: Joanna

Håller med dig till 880%, verkligen. Du ska veta att du är stark! Ge dom vad dom tål och inte tål, kram på dig!

2012-04-11 @ 14:12:13
Postat av: Alicia

Sv: Tack detsamma! <3 :D

2012-04-11 @ 14:31:50
URL: http://aliciadala.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0