Var dig själv, alla andra är redan upptagna.

Asso måste bara få ta upp en sak, och ta inte illa upp men det här kommer låta en aning "skrytigt"...

På senaste tiden har jag fått sjukt mycket beröm som "Emma du är så snäll", "du är så snygg", "asso du är ashet jue!" och "jag önskar att jag var som du, bara gör det du känner för och inte bryr dig om konsekvenserna". Helt ärligt hade jag ingen aning om att folk i MIN närhet reagerar just så. Jag själv avskyr mitt utseende, tycker jag har galet dåligt självförtroende och snäll... Jag tycker INTE att jag kan vara den snällaste personen ibland. Visst förstår jag ändå hur mina vänner reagerar mot detta om man jämför med ett par månader sedan då jag mådde så sjukt psykiskt dåligt och rent av inte ville leva längre. Nu ser jag bara framåt och skiter i allt bakom mig eftersom jag inte har NÅGRA bra minnen av det. Ändå känner jag att mitt självförtroende blir starkare för varje dag som går och jag vågar chansa mer. Jag lär mig att jag får ta mig själv för den jag är, jag kan inte ändra hela mitt utseende. Det är såhär jag ser ut, såhär jag beter mig. Visst, jag har ABSOLUT inte världens snyggaste kropp vilket jag faktiskt försöker förändra på, men annars lär jag mig med tiden att tycka om mig själv.

Men måste ändå tacka alla underbara nära och kära, främmande, killar och tjejer, för "berömmet". Även om jag egentligen inte tycker om att känna mig perfekt stärker det ens självkänsla att få såna ord.
MEN FRÄMST GÅR ALLA MINA VÄNNER, TACK för att ni stöttat mig och fått mig att må bra igen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0